گزارش اولین وبینار کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتریان با تمرکز بر نقش CRM بر دیجیتال مارکتینگ
کد خبر: 5113

گزارش اولین وبینار کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتریان با تمرکز بر نقش CRM بر دیجیتال مارکتینگ

اولین وبینار کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتریان با موضوع" مقدمه ای بر CRM و نقش آن بر دیجیتال مارکتینگ" روز ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از متخصصان، مدیران و علاقمندان حوزه مدیریت کسب و کار برگزار شد.

سخنرانان این وبینار، ماهان صادقی فرد و علی زمان پور (مدیرعامل پیام‌گستر) به عنوان متخصص و مشاور حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان بودند که ضمن تشریح اهمیت راه اندازی سامانه CRM در کسب و کارها، به بررسی نقش کلیدی سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در توسعه دیجیتال مارکتینگ و اصول و کاربردهای آن پرداختند. 

استفاده هدفمند از CRM، کلید موفقیت در جلب رضایت مشتریان

در بخش اول وبینار، تعاریف و مفاهیم اساسی سامانه‌های CRM و اهمیت آن در موفقیت و مدیریت اصولی کسب و کارها و سازمان‌ها با ارائه مثال‌های کاربردی ارائه شد.

باورهای غلط درباره سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و اشاره به نیازمندی مدیران به اطلاعات خوشه‌بندی‌شده مشتریان فرآیندسازی در ارائه خدمات و محصولات در سازمان نکته دیگری بود که در این بخش مورد توجه قرار گرفت.

تاثیر سامانه CRM بر بازاریابی هدفمند

تصمیم‌سازی صحیح بازاریابی و فروش، نتیجه مهم استفاده از CRM در کسب و کارها است که در این وبینار با ارائه تجارب کاربردی در موفقیت و شکست سازمان ها ارائه شد.
در بخش دوم این وبینار، نقش CRM در دیجیتال مارکتینگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر روش‌های اثرگذاری سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتری بر بازاریابی دیجیتال و ارتباط عمیق‌تر با مشتریان تاکید شد.

به گفته سخنرانان این وبینار، اعتماد‌سازی و شناخت روش‌های موثر ارتباط با مشتریان، نتیجه استفاده درست مدیران از CRM است که منجر به موفقیت کسب و کارها خواهد شد.

تصمیم‌سازی درست و اجرای آگاهانه کمپین‌های بازاریابی با CRM

کاهش وابستگی سازمان‌ها به سرمایه انسانی از طریق فرایندهای سیستماتیک CRM نکته‌ای است که در نتیجه کاربرد صحیح این نرم افزارها اتفاق می‌افتد و در بلندمدت نقش ویژه‌ای در افزایش رضایتمندی مشتریان دارد.

بخش سوم این وبینار به رابطه استفاده از داده‌های CRM برای هدف‌گذاری دقیق‌تر کمپین‌ها اختصاص داشت. به کمک داده‌های یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، مخاطب‌یابی مشتریان دقیق تر و پیام‌ها برای مخاطبان به صورت شخصی‌سازی‌ شده ارسال می شود.

در واقع از طریق راهبردهای CRM، مدیران کسب و کار می‌آموزند که چگونه از داده‌های CRM  و براساس رفتار مشتری، کمپین‌های بازاریابی برگزار کنند تا هم بودجه تبلیغات به درستی مدیریت شده و هم تجربه مشتریان از محصولات و خدمات کسب و کار ارتقا یابد‌.

در بخش پایانی این وبینار، موضوع افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به کمک CRM مطرح شد.

راهبردهای CRM با افزایش میزان وفاداری مشتریان به نرخ بازگشت سرمایه در کمپین‌های مارکتینگ کمک می‌کنند.

با بهره‌گیری از اطلاعات یک سامانه CRM می‌توان شناخت بیشتری از مشتریان به دست آورد و مدیران آگاهانه‌تر، استراتژی‌های بازاریابی را اجرا می‌کنند و به همین دلیل احساس خوب رضایت در مشتریان تقویت می‌شود.تجربه نشان‌داده این موضوع در آینده موجب وفاداری بیشتر مشتریان و مراجعه مجدد آنها می‌شود.

گفتنی است کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتریان سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، سلسه وبینارهای CRM را با هدف ارتقای فضای کسب‌وکاری کشور برگزار می کند.

در آخر باید گفت، مدیران کسب و کارها همواره میتوانند با ابزارهای CRM موجود در بازار همانند نرم‌افزار CRM پیام‌گستر، اطلاعات مشتریان را در یک بستر امن ثبت، حفظ و مدیریت کنند و به وسیله آن فرآیند فروش و خدمات رسانی را، آسان‌تر از همیشه پیش ببرند.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

پیوندها

آخرین اخبار