موتا به دنبال پیاده کردن فلسفه بارسلونا در یوونتوس
کد خبر: 2401

موتا به دنبال پیاده کردن فلسفه بارسلونا در یوونتوس

تیاگو موتا که در آستانه معرفی به عنوان سرمربی جدید یوونتوس به دنبال پیاده کردن فلسفه بارسلونا در این تیم است.

باشگاه یوونتوس که پس از اخراج ماسیمیلیانو آلگری حالا در تلاش برای نهایی کردن حضور تیاگو موتا روی نیمکت یووه است، انتظار دارد تا با این مربی ایتالیایی تحولات قابل‌توجهی در این تیم به وجود بیاورد. بر اساس گزارش روزنامه «توتو اسپورت» ایتالیا؛ تیاگو موتا فلسفه بارسلونا را در یوونتوس اجرا خواهد کرد؛ فلسفه‌ای که در آن به بازیکنانی نیاز دارد که بتوانند در چندین پست بازی و  جلسات تمرینی نسبتاً کوتاه اما پرفشار و بدون وقفه را برگزار کنند. این مربی برزیلی‌الاصل بین سال‌های 2001 تا 2007 در عضویت تیم بارسلونا بود.

در یوونتوسِ تحت هدایت تیاگو موتا، ربیو و دوشان ولاهوویچ در هسته اصلی قرار دارند، این در حالی است که این باشگاه چشم به جذب جیووانی دی‌لورنتزو دارد، مدافعی که تا پایان ماه ژوئن 2028 با ناپولی قرارداد دارد و به دنبال جدایی از این تیم است. آلوارو موراتا هم فراتر از یک ایده برای تقویت خط حمله بانوی پیر برای فصل پیش رو است و یووه به طور جدی به دنبال بازگرداندن این مهاجم اسپانیایی به تورین است.

در مورد ربیو؛ با توجه به اینکه قرارداد او با بانوی پیر 30 ژوئن به پایان می‌رسد و بازیکن، پیشنهاداتی از بایرن مونیخ و چند تیم لیگ برتری دارد، کار تا حدودی پیچیده است؛ هر چند یوونتوس امیدوار است با اتکا بر رابطه خوب موتا و ربیو که از دوران همبازی بودن در پاری‌سن‌ژرمن باقی مانده است، فرانسوی را مجاب به تمدید قرارداد کند. موتا همچنین اصرار بسیاری روی خرید تیون کوپمینرز هافبک آتالانتا دارد و بر همین اساس باشگاه یوونتوس امروز اولین پیشنهاد خود برای خرید این بازیکن را به الهه‌های برگامو ارسال کرده است.

یوونتوس برای استخدام تیاگو موتا که قطعی به نظر می‌رسد، باید 5 میلیون یورو به این مربی ایتالیایی و دستیارانش در طول یک فصل بپردازد که از این مقدار 3.5 میلیون یورو دستمزد موتای 41 ساله خواهد بود و 1.5 میلیون یورو هم به دستیارانش می‌رسد.

فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی روز گذشته (دوشنبه) خبر داده بود که باشگاه یوونتوس تمامی مدارک و قرارداد پیشنهادی را برای تیاگو موتا که برای تعطیلات راهی بارسلونا شده، ارسال کرده تا به همراه مدیر برنامه‌ها و وکیلش آن را مرور و امضا کند. توافق بین طرفین از هفته پیش برای عقد قراردادی سه ساله صورت گرفته است.

موتا که دو فصل پیش جانشین سینیشا میهایلوویچ در بولونیا شد، فصل اخیر در این تیم ایتالیایی فوق‌العاده عمل کرده و این تیم را پس از 60 سال به لیگ قهرمانان اروپا بازگردانده است.

 

منبع: تسنیم

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

پیوندها

آخرین اخبار