جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو
کد خبر: 2659

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

این ستاره‌ها همگی در سن پایین طعم حضور در جام ملت‌های اروپا را چشیده‌اند.

در طول تاریخ تورنمنت‌های بزرگ اغلب زمینه را برای استعدادهای جوان فراهم کرده‌اند تا خودشان را به دنیا معرفی کنند. جام ملت‌های اروپا نیز تفاوتی با بقیه تورنمنت‌ها ندارد.

این بازیکنان جوان‌ترین بازیکنانی بودند که تا به حال در مسابقات یورو ظاهر شده‌اند و برخی هنوز تولد ۱۸ سالگی خود را جشن نگرفته‌ بودند که در این رقابت‌های معتبر حضور یافتند.

در یورو ۲۰۲۴ نیز ستارگان جوان زیادی حضور دارند. لامینه یامال، ستاره شگفت‌انگیز اسپانیایی، در صورت حضور در ترکیب اسپانیا در صدر جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو قرار خواهد گرفت. این بازیکن اسپانیایی هنوز ۱۷ساله هم نشده است.

جوان‌ترین بازیکنانی که تا به حال در یورو بازی کرده‌اند:

۵. جمال موسیالا - آلمان (۱۸ سال و ۱۱۷ روز)

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

جمال موسیالا تصمیم گرفت نماینده آلمان، کشور زادگاهش، در فوتبال باشد. اعجوبه بایرن مونیخ اولین بازی خود را در مقدماتی جام جهانی مقابل ایسلند در مارس ۲۰۲۱ انجام داد و در یورو ۲۰۲۰ نیز حضور داشت و با حضور در این رقابت‌ها در بین پنج بازیکن جوان تاریخ یورو قرار گرفت. (یورو ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا با یک سال تاخیر به میزبانی یازده ورزشگاه در یازده شهر از یازده کشور برگزار و با قهرمانی ایتالیا همراه شد.)

۴. انزو شیفو - بلژیک (۱۸ سال و ۱۱۵ روز)

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

او یکی از بهترین بازیکنان بلژیک در تمام دوران است و ۸۴ بازی ملی برای کشورش انجام داد. اولین بازی شیفو، دیداری دوستانه مقابل مجارستان قبل از یورو ۱۹۸۴ بود. هافبک تهاجمی بلژیک در پیروزی دو بر صفر کشورش مقابل یوگسلاوی در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها بازی کرد تا چهارمین بازیکن جوان تاریخ یورو باشد.

۳. جترو ویلمز - هلند (۱۸ سال و ۷۱ روز)

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

یترو ‌ویلمز، مدافع سابق نیوکاسل، زمانی که برت فان‌ماروایک هدایت هلند را بر عهده داشت برای یورو ۲۰۱۲ به اردوی لاله‌های نارنجی دعوت شد و این در شرایطی بود که او هرگز بازی ملی نداشت. ویلمز در هر سه بازی گروهی هلند در ترکیب تیم ملی کشورش قرار داشت اما نتوانست مانع از حذف زودهنگام نارنجی‌پوشان شود.

۲. جود بلینگام - انگلیس (۱۷ سال و ۳۴۹ روز)

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

جود بلینگام جوان‌ترین بازیکن انگلیسی است که در یک تورنمنت برای انگلیس بازی کرده است. هافبک سابق بوروسیا دورتموند که قبلا به عنوان یکی از استعدادهای برتر در فوتبال جهان شناخته شده بود، در یورو ۲۰۲۰ همراه انگلیس به دیدار نهایی رسید ولی بدشانس بود و در نهایت انگلیس در ضریات پنالتی برابر ایتالیا شکست خورد و نتوانست به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.

۱. کاسپر کوزلوفسکی  (۱۷ سال و ۲۴۶ روز)

جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو

تنها شش روز پس از اینکه بلینگام به جوان‌ترین بازیکن یورو در تمام دوران تبدیل شد، کاسپر کوزلوفسکی رکوردش را شکست. این هافبک در بازی‌های گروهی لهستان با اسپانیا و سوئد از روی نیمکت به زمین بیرون آمد و رکوردشکنی کرد ولی اکنون تقریباً سه سال است که برای تیم ملی کشورش بازی نمی‌کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

پیوندها

آخرین اخبار