توضیح یوفا در مورد جایگاه بالاتر دانمارک نسبت به اسلوونی
کد خبر: 3035

توضیح یوفا در مورد جایگاه بالاتر دانمارک نسبت به اسلوونی

اتحادیه فوتبال اروپا درباره دوم شدن تیم ملی دانمارک در گروه C با وجود مساوی بودن امتیازات، تفاضل گل و گل‌های خورده‌اش با تیم ملی اسلوونی توضیح داد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) امتیازات انضباطی ضعیف‌تر تیم ملی اسلوونی نسبت به دانمارک را دلیل جایگاه پایین‌تر از این تیم نسبت به دانمارکی‌ها در جدول گروه C با وجود برابری امتیازات، تفاضل گل و گل‌‌های زده دو تیم در پایان مرحله گروهی دانست.

دانمارک و اسلوونی در حالی به ترتیب به عنوان تیم‌های دوم و سوم گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند که هر دو تیم 3  امتیاز، تفاضل گل صفر، 2 گل زده و 2 گل خورده داشتند. این موضوع سبب شد که خیلی‌ها درباره دلیل بالاتر قرار گرفتن دانمارک نسبت به اسلوونی کنجکاو شوند. در این بین ابتدا برخی رسانه‌ها از جمله نشریه گاردین انگلیس، آمار بهتر دانمارک نسبت به اسلوونی در بازی‌های مرحله مقدماتی را دلیل تفاوت جایگاه دو تیم عنوان کردند (دانمارک در مرحله مقدماتی با اسلوونی همگروه بود و در آنجا در بازی‌های رودررو با اسلوونی نتایج بهتری کسب کرد.

تیم ملی فوتبال دانمارک , یورو 2024 ,

یوفا اما اکنون دلیل این موضوع را توضیح داده است که بر اساس آن تعداد کارت‌های زرد بیشتر تیم ملی اسلوونی نسبت به دانمارک به سبب اخطاری که میلووی نواکویچ، دستیار ماتیاژ کک سرمربی تیم ملی اسلوونی گرفت ( اخطاری که از دید دوربین‌‌های تلویزیونی پنهان ماند)، باعث شده این تیم کارنامه انضباطی ضعیف‌تری داشته باشد.

دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آلمان خواهد رفت و اسلوونی هم به احتمال فراوان با تیم ملی اسپانیا (تیم اول گروه B) روبه‌رو خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

پیوندها

آخرین اخبار